Consulta pública: Ordenança reguladora de les mesures aplicables a l’abastament d’aigua potable i als usos de l’aigua en situació de sequera del municipi de la Nou de Gaià

CONSULTA PÚBLICA

Amb l'objectiu de garantir la participació dels ciutadans en el procediment d'elaboració de normes amb rang reglamentari, i en compliment del que es disposa en l'article 133 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, es sotmet a consulta pública, la necessitat d'aprovar una ordenança reguladora de les mesures aplicables a l’abastament d’aigua potable i als usos de l’aigua en situació de sequera del municipi de la Nou de Gaià.

El marc en què es planteja la nova norma és el següent:

Antecedents:

El Districte de Conca Fluvial de Catalunya ha sofert en les darreres dècades diversos episodis de sequera, alguns dels quals han arribat a amenaçar el subministrament d’aigua a les poblacions. De forma més recent, s’està evidenciant que les sequeres son un fenomen de caràcter cíclic, que estan tenint greus afectacions en la garantia de la prestació del servei d’abastament d’aigua domiciliari de competència municipal.

Problemes que es volen solucionar amb la norma:

Atesa la incidència directa de la regulació dels usos de l’aigua en situació de sequera en l’àmbit de la prestació del servei de subministrament d’aigua de competència municipal, és necessari regular les mesures aplicables al servei i als seus usuaris en situació de sequera, amb la finalitat de garantir el control, el compliment de les dotacions màximes i de la resta de limitacions aplicables a l’ús de l’aigua en cada escenari de sequera.

Necessitats i oportunitats de la seva aprovació:

En un context d’escassetat de recursos hídrics és necessària la col·laboració de totes les administracions implicades i altres entitats que prestin el servei, alhora que l’esforç i la participació de la ciutadania, per tal de promoure conductes associades a l’estalvi de l’aigua i minimitzar el risc de desabastament de la població.

Objectius de la norma:

Aquesta ordenança té per objecte la regulació dels usos de l’aigua en l’àmbit municipal, per tal de garantir el servei públic d’abastament i distribució d’aigua potable de competència municipal i fomentar l’estalvi en el consum d’aigua en situació de sequera; concretament durant els períodes de sequera declarats per l’Agència Catalana de l’Aigua.

Data inici consulta: 12/09/2024

Data finalització consulta10/10/2024

Adreça de correu electrònic per les aportacions dels ciutadans: aj.noudegaia@altanet.org

Podeu consultar l’avantprojecte de la norma al següent enllaç del tauler d’anuncis electrònic de l’Ajuntament: