L’Ajuntament de la Nou de Gaià rep més de 14.700 euros de la Diputació de Tarragona per actuacions de salut pública

16/12/2025

L’Ajuntament de la Nou de Gaià rep més de 14.700 euros de la Diputació de Tarragona per actuacions de salut pública

L’Ajuntament de la Nou de Gaià ha dut a terme durant aquest any diverses actuacions en l’àmbit de la salut pública gràcies al finançament rebut del Pla ImpulsDipta de la Diputació de Tarragona.

 

El cost total de les intervencions ha estat de 15.401,67 euros, dels quals 14.731,67 euros han estat subvencionats per la Diputació de Tarragona. Aquesta aportació forma part del suport continuat que la institució provincial ofereix als municipis per reforçar les polítiques de protecció i promoció de la salut de la ciutadania.

 

Les actuacions realitzades han abastat diferents àmbits clau per garantir el benestar de la població:

  • Control de la qualitat de l’aigua de consum humà: analítiques de laboratori (2.539,22 €) i actuacions per garantir-ne la qualitat (862,10 €).
  • Reparacions d’avaries a les xarxes d’abastament d’aigua i clavegueram que no suposen inversió (2.870,70 €).
  • Control de la legionel·la: analítiques realitzades per laboratori autoritzat (1.013,55 €).
  • Reducció de la proliferació d’espècies plaga en zones urbanes amb afectació a la salut pública (coloms, rates, paneroles, processionària del pi, gavines, xinxes, paparres i similars): 2.222,06 €.
  • Gestió sanitària d’animals domèstics abandonats: esterilitzacions, castracions, xips, desparasitacions i trasllats a centres veterinaris o nuclis zoològics (2.129,71 €).
  • Foment de l’activitat física saludable: manteniment de parcs de salut, adquisició de material fungible i promoció d’activitats en instal·lacions municipals i entorns naturals (3.764,33 €).

 

Aquestes iniciatives tenen com a objectiu principal protegir i fomentar la salut de tota la població del municipi, amb especial èmfasi en la prevenció de riscos sanitaris i la promoció d’hàbits saludables.